söndag 14 juli 2013

Välkommen!


Välkommen till I skuggan av betongen.

Här kommer du att få tips, recensioner och mina tankar kring musik. Jazz, proggrock, svensk hip hop, dammig disco, house och allt annat mellan himmel och jord får plats här. Både gammalt och nytt. Gör du själv musik eller vill tipsa om något band eller artist så är du välkommen att maila mig.

Ända sedan jag var litet barn och jag började spela in Kaj Kindvalls Trackslistan på kassettband varje lördag kl 14.03 så har jag varit barnsligt passionerad av att höra eller läsa text i samband med musik. I början av 90-talet kom sedan Andres Lokko och company med Pop och lade ribban för nutida musikjournalistik. Men där tex Andres och Lennart Persson lyckades att skriva om musiken de älskade och hatade med en glödande passion så misslyckas de flesta och fastnar i en karkad av korvstoppning och tråktyckande texter. Jag hoppas att jag kan bidra till att passionen i musikjournalistiken lever vidare även i framtiden.

Till er tjänst, David Ballester.
david.ballester@gmail.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar